Lyssna!

alltså en dag när jag var ute på en promenad med hugo vid vattnet så kom det två pers på en motorcykel och så ställde dem sig där nere då vid vattnet och bara stannade och kollade på utsikten MED MOTORN PÅ! Både jag o hugo höll på och dö av lukten. alltså jag blev så sjukt arg. VARFÖR kan man inte stänga av motorn? de går bensin och de är ju inte gratis? fan, de folk inte fattar är att de är ekonomiskt att vara miljövänlig. De är oftast dem med mkt pengar som är en miljöfara pga av att dem importerar och dem äter ute och dem gör det ena och de andra. dem bryr sig inte ett skit om nått för dem har ju pengar. dem har makt. dem tycks kunna göra vaaaad dem vill.
När vi alla väl dör hoppas jag de blir dem idioterna sist så dem får plågas lite...och skylla sig själva! Visst, många rika använder sina pengar till nått bra oxå...men de dem gör i vardagen tror jag faktiskt inte är så bra. Ofta dem skulle gå runt i mörker på kvällen bara för och spara in lite på elräkningen som jag gör. Eller göra sig besväret att dra ut alla sladdar ur jacken innan dem går och lägger sig.  Eller att sänka värmen och ta på sig lite extra kläder ist.
Vad tror ni?

sen har jag kommit på en enkel sak och man lätt kan göra för miljön om man inte är handikappad då. SKITA I ATT TRYCKA PÅ KNAPPEN SOM HÅLLER UPP ALLA DÖRRAR PÅ STAN! det går att gå in med vagnen tex ändå...bara att använda musklerna lite....

ha en bra dag!



Kommentarer
Postat av: Anna

Helt rätt!

Oså kan man handdiska, eller se till så att diskmaskinen är full när den väl körs! Försöka byta ut alla medel till miljövänliga, så inte våra insjöar och hav förpestas.

2010-04-20 @ 13:38:31
URL: http://zparriz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0